ISTORIJA LIETUVOJE
Pirmosios seserys iš Lietuvos Šv. Jono kontempliatyviųjų
seserų noviciatą Prancūzijoje pradėjo 1992 m. pradžioje, vos subyrėjus Sovietų
Sąjungai ir Lietuvai atgavus nepriklausomybę.
Šv. Jono broliai, pakviesti Vilniaus arkivyskupo Audrio
Juozo Bačkio, įsikūrė Vilniuje 1993 m. buvusiame Laterano kanauninkų vienuolyne
Paco g. 4 ir padėjo pamatą plėtotis visai Šv. Jono bendruomenei Lietuvoje.
Broliai padėjo įsikurti ir pirmosioms Šv. Jono
kontempliatyviosioms seserims. Jos į Vilnių atvyko 1998 m. liepos mėn., taip
pat pakviestos Jo Ekscelencijos A. J. Bačkio.
2000–2001 m. kartu su broliais seserys persikėlė į XVII a.
trinitorių vienuolyno ir pirmąją Vilniaus seminariją priglaudusį pastatą
(Antakalnio g. 27), įsikūrė šiauriniame šio pastato sparne. Jos rūpinosi šios
pastato dalies statybos ir restauracijos darbais, įrengė koplyčią, apie 10
celių, biblioteką, dirbtuves, refektoriumą ir kitas būtinas patalpas.
Pirmosios seserys Lietuvoje priėmė visus jaunos bendruomenės
kūrimosi naujoje vietoje iššūkius ir daug prisidėjo, steigiant Šv. Jono
bendruomenę Lietuvoje. Kad bendruomenė įleistų šaknis, jos dvasingumą reikėjo
laipsniškai persodinti iš užsieninės dirvos į lietuviškąją: perteikti tuometinį
bendruomenės mokymą bei ugdymą, pritaikyti bendruomenės liturgiją, padėti
atrasti kitus šį dvasingumą skleidžiančius tradiciją bei tekstus. Seserys rengė
maldos vakarus, vertė brolių paskaitas, organizavo ir vykdė leidybos darbus,
padėjo broliams perteikti mokymą bendruomenės oblatams ir vienuolyną
lankančioms šeimoms, neretai pačios dalyvaudavo susitikimuose bei paskaitose,
lydėjo vienuolyno bičiulius ir jaunimą. Prie vienuolyno susitelkus ir išaugus
pasauliečių bendruomenėms bei grupėms ir Šv. Jono apaštalinėms seserims
įsikūrus Senųjų Trakų vienuolyne, dalyvavimo veikloje
pusiausvyra pasikeitė. Apaštalinių seserų indėlis steigiant Šv. Jono
šeimą Lietuvoje didžiulis, kaip neįkainojama yra oblatų ir vienuolyno bičiulių
draugystė ir parama.
Šv. Jono šeimai Lietuvoje stipriau įleidus šaknis, kontempliatyviosios
seserys gali labiau grįžti į savo kontempliatyviojo gyvenimo vagą ir atsidėti
šio gyvenimo būdo gilesnės tradicijos kūrimui.